Isnin, 28 Jun 2021

BBM3410-2021-MINGGU 14-RESENSI BUKU

 RUJUKAN : Normaliza Abd Rahim. ( 2019 ). Kajian Wacana dan Strategi Komunikasi:Teori dan Aplikasi. Kuala Nerus : Penerbit Universiti Malaysia Terengganu.

Assalamualaikum dan Hai semua ✌💛💜

Semua tahu tak apa tu resensi buku? Haa... mesti ada yang tak tahu kan?, samalah dengan saya. Pada mualanya Prof. Dr Normaliza cakap suruh buat resendi buku untuk buku Kajian Wacana dan Strategi Komunikasi: Teori dan Aplikasi. Jadi, saya pun google apa maksud resensi. Menurut Kamus Dewan Edisi Keempat, resensi merupakan pertimbangan atau pembicaraan mengenai buku dan sebagainya atau juga boleh dipanggil sebagai ulasan buku. Selain itu, untuk bahasa zaman sekarang ni macam mereview buku, ya macam itulah maksudnya. 

Jadi, tugasan video untuk minggu 14 yang juga boleh dikatakan macam video terkahirlah untuk semester kali ini iaitu melakukan satu resensi buku. Buku Kajian Wacana dan Strategi Komunikasi: Teori dan Aplikasi mempunyai 7 bab di dalamnya dan sangat mudah untuk difahami. Jadi, jomlah tengok video yang telah dihasilkan oleh saya.Semoga vodei yang telah dihasilkan dapat memberi manfaat kepada kamu semua. 


Link : https://www.youtube.com/watch?v=OavduWsVFQI&t=7s

Di sini, saya ingin mengucapkan jutaan terima kasih kepada Prof. Dr Normaliza Abd Rahim di atas segala ilmu yang telah diberikan kepada kami semua. Terima kasih juga kepada pembaca setia saya hihiks yang selalu membaca setiap update blog yang saya lakukan yah.

Ini adalah merupakan blog pertama saya dan akan dikenang selamanya~



Kehadiran Minggu 14

#LoveDiez

#DiezTerbaikDaebak💛💜


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SENARAI TAJUK TUGASAN BBM3410 2021

1.  BIODATA DIRI 2.  CERITA SOSIAL 1 3.  PENDEKATAN ANALSIS WACANA 4.  NOTA ELEMEN ASAS GRAFIK 5.  ASAS GRAFIK MUDAH 6.  ASAS GRAFIK WARNA 7...