Rabu, 23 Jun 2021

BBM3410-2021-MINGGU 13-MISTERI KOPI

 Rancangan Sembang Tamu : Misteri Kopi



Kredit : Dewan Bahasa dan Pustaka


Assalamualaikum dan Hai semua ✌💛💜

Pejam celik, pejam celik sekarang dah minggu 13 dah, cepatnya masa berlalu kan? Saya harap kamu semua sihat hendaknya. Haaa... dah tengok ke belum video yang saya lampirkan dekat atas? Kalau belum tengok, tak pa saya akan ceritakan sedikit ringkasan daripada video Rancangan Sembang Tamu : Misteri Kopi di atas. Wahhhh... sekali imbas tajuk pun lain macam bukan. Tajuk memang lain daripada yang lain tetapi perbincangan ni sangat menarik dan tidak berat, santai-santai jaa... haa gitew. Baiklah, seperti biasa Rancangan Sembang Tamu dalam video di atas di hoskan oleh Encik Rafiq dan tetamunya kali ini untuk membincang tentang topik Misteri Kopi adalah Dr. Siti Nur Aliaa Binti Roslan. Saya sangat suka apabila Dr. Siti Nur Aliaa bercakap rasa tenang jaa dengar. Beliau boleh dikatakan pengemar kopi kerana sangat suka minum kopi. Dr Aliaa Roslan juga memberitahu nama-nama kopi yang beliau suka ( kalau nak tahu tengoklah video tu ye~). Beliau juga menceritakan kedai-kedai kopi yang beliau kunjungi di luar negara seperti Korea dan sebagainya. Beliau juga menyatakan bahawa kedai-kedai kopi di Korea sangat bersih dan kemas walaupun berada di kawasan yang terpencil. Menariknya. Sebenarnya saya bukanlah pengemar kopi, tapi apabila mendengar cerita Dr Aliaa Roslan rasa suka tu tiba-tiba hadir giteww. 


Nama kopi kegemaran saya iaitu kopi'o' cicah dengan biskut hupseng perhhh sedap


Saya jarang pergi kedai kopi jadi yang saya tahu dekat Macdonalds jelah hihi



Inilah ada soalan yang saya tanyakan




Terima kasih semua kerana sudi membaca yah✌💜💛

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SENARAI TAJUK TUGASAN BBM3410 2021

1.  BIODATA DIRI 2.  CERITA SOSIAL 1 3.  PENDEKATAN ANALSIS WACANA 4.  NOTA ELEMEN ASAS GRAFIK 5.  ASAS GRAFIK MUDAH 6.  ASAS GRAFIK WARNA 7...